woensdag 27 januari 2016

De eerste echte dag in Suriname

Gister werden we voor de eerste keer wakker in ons paradijs. Veel slapen was er echter niet bij, door de hitte, het nieuwe bed, nieuwe omgeving,.. Maar dit zal de komende dagen we betere :)
Ik was jullie ook nog een aantal foto's verschuldigd van de voorbije dagen:


Want als je lang op een vliegtuig zit gaat een mens zich vervelen :p

Eindelijk aangekomen in Paramaribo! en HOERA alle bagage is er ook bij!!




Enkele foto's van ons huisje, mét eigen terras én hangmat. Schooluitstapjes kunnen ook mooi zijn :p

Nu komen dan de foto's van gisteren:
Gisteren zijn we naar de winkel geweest om nog extra spullen te kopen. Ook de typische vingerbananen hebben we gekocht. De tros op de foto kost 10 Surinaamse dollar dit is ongeveer €2,5. E de bananen zijn SUPER lekker net als de mango's die we hier gekocht hebben!!!






  
Nadat we van de winkel terug kwamen zijn we onze fietsen gaan huren. Echte studenten fietsen, maar wel genoeg om naar onze stageplaats te rijden. Fietsen hier is wel wennen want her rijden ze links, vooral bij het afdraaien kan dit wel eens voor gevaarlijke/grappig situaties zorgen. Maar tegen dat we terug komen zijn we volwaardige Surinaamse fietsers :D.


Om onze fietsen echt uit te testen zijn we naar de palmentuin in Paramaribo gefietst. Dit is eigenlijk dus een park met palmbomen. 







 Daarna zijn we gaan uiteten in de Zus & Zo voor Arlieke haar verjaardag!!! Happy B-day!!!

Vandaag was het dan eindelijk de belangrijke dag. Ik en Atreyu weren om 11u verwacht op onze stage school, de Openbare Nijverheidsschool. De heen weg hadden we snel gevonden. We werden hartelijk ontvangen en hebben de eerste afspraken omtrent onze stage al gemaakt. Morgen om 8 uur worden we hier terug verwacht voor een verdere kennismaking met de leerkrachten waarbij we stage gaan lopen. Alles is wel anders als in België op de scholen, maar hé anders wil niet zegen slechter! Dus het zal even wennen worden de eerste keren dat ik daar les geef. Zo nu konden we terug naar huis om online de punten van onze examens te bekijken. Maar op de terug weg zijn we helemaal verkeerd gereden dus met dik een half uur vertraging en een eerste kennismaking met de Surinaamse regen, waren we eindelijk thuis. SPANNEND!!!
IK BEN VOOR ALLES GESLAAGD!!!!!



Nu moet ik hier enkel nog mij stage doen en mijn bachelorproef en dan kan ik mezelf officieel leerkracht noemen :D

Morgen staat er dus nog een kennismaking op het programma met de leerkrachten waarbij ik ga lesgeven op het programma + ik zal ook gaan kennismaken met het kapsalon waar ik 2 weken stage zal lopen. Deze mensen had ik vandaag al gebeld en ze zijn zeer enthousiast over mijn komst.

Ik hou jullie op de hoogte!!!

Warme Surinaamse groetjes van Eline xxx


Geen opmerkingen:

Een reactie posten