vrijdag 29 januari 2016

Stageplaatsen bezoeken

Woensdag en donderdag was het tijd om kennis te maken met mijn stage plaatsen.
Woensdag om 11 u werden ik en Atreyu verwacht op de Openbare Nijverheidsschool. Het is een LBO school, dit betekent lager beroepsonderwijs, dit kan je vergelijken met een BSO school in België. Het is een redelijk kleine school in vergelijking met de scholen in België. We werden hartelijk ontvangen door de directrice. Hierna werden we voorgesteld aan onze vakmentoren (de leerkrachten waarbij we les geven). Ik moet hier nederlands geven bij mevrouw Dennen, het tweede vak dat ik moet geven is sociale wereldoriëntatie, dit vak is een combinatie van geschiedenis en aardrijkskunde, en dat geeft ik bij mevrouw Tjen a Tak. Van elk vak moet ik per week 6 uur les geven, in totaal dus 12 uur lesgeven per week. Op maandag geef ik de hele dag les en op donderdag een halve dag. 
De lesuren hier in Suriname verschillen ook van die in België, bij ons duurt een lesuur 50 min. hier duurt een lesuur maar 40 min. Er ook maar 1 keer pauze op een schooldag deze duurt 20 min. De schooldag start om 7.30 u, dit alles zorgt ervoor dat de school elke dag gedaan is om 13.10 u. Halve dagen zijn hier wel niet aan de orde. 
Volgende week maandag start ik met het observeren van de klassen en de lessen, De week van 8 februari begin ik dan effectief met lesgeven. Maar maandag 8 februari zal ik geen les kunnen geven want dan is het een officiële feestdag, Chinees nieuwjaar :D. 

Donderdag namiddag om half 4 werd ik verwacht in de Termen Hermitage. Dit is een wellness waar ook een kapsalon is gevestigd. Hier zal ik 10 dagen stage lopen. Omdat dit 8 km van ons appartement verwijderd is ben ik hiernaartoe gegaan met de taxi. 
Omdat alleen maar alleen is, gingen Atreyu en Arlieke mee. Bij aankomst in de Termen werden we zeer hartelijk ontvangen door de directeur. Terwijl ik afspraken maakte met hem over mijn stage, kregen hun een rondleiding in de Termen. Hier zal ik vanaf volgende week elke vrijdag stage lopen van 9 u tot 18 u. 

S'avond om half 9 stond er nog een activiteit op het programma, aquazumba !!!!
In een zwembad in de buurt zijn er s'avonds aquazumba lessen voor 20 SRD (€5) voor een uur. Hier hebben we met de hele groep heeeel hard afgezien. Maar het was wel heel leuk! Met tot gevolg dat we vandaag spierpijn hebben. 
Deze foto is genomen na de aquazumba, moe maar voldaan!! 

Vandaag staat er weinig op het programma, naar de winkel, de was, papieren in orde maken... MAAR vanavond gaan we ons eerste feestje vieren in Suriname in club Touché is er een welkoms feest voor de stagiaires. 

Verder is het hier nog steeds warm en het verkeer is nog een avontuur. Maar ik begin me steeds meer en meer thuis te voelen, dit komt ook door de FANTASTISCHE groep!!! Ook al jullie lieve berichtjes doen mij heel veel deugd!!! 



XXX Eline 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten