donderdag 17 maart 2016

Het gaat veel te snel!!

WOOOW, de tijd gaat hier zo snel dat het schrijven van een blog er soms een beetje tussendoor schiet. Maar hier zit ik weer achter mij laptop om jullie zo goed mogelijk uit te leggen hoe geweldig het hier is. Moeilijke opgave omdat sommige dingen gewoon niet met woorden te beschrijven zijn.

Vorige keer was ik gestopt aan de pool party. Het was die dag niet zo zonnig als andere dagen, wat wel jammer was maar een feestje was het zeker.
Toen de pool party erop zat ging het feest verder met een party bus en je mag het letterlijk nemen dat hier het dak af ging. Met een open bus die je een beetje kan vergelijken met een sightseeing bus, werden we doorheen de hoofdstad gereden.

Daarna werd het feestje verder gezet in de discotheek ZSA ZSA ZSU.

Maar na dit leuke weekend stond maandag de stage weer klaar. Het lesgeven verloopt goed, alleen is het moeilijkste hier wel een echte band krijgen met de leerlingen. Dit is iets wat ik heel belangrijk vind tijdens mijn lessen. Maar omdat de stage periode niet zo lang is, en er veel culturele verschillen zijn is dit op zo'n korte periode moeilijk te realiseren. Ik krijg op de school wel zeer veel leerkansen, zo mag ik veel les geven, testen maken en deze met de leerlingen verbeteren. Deze week woensdag hebben we ook de kans gehad om mee op sportdag te gaan met de school. En het is wel duidelijk dat de leerlingen zeer competitief zijn.


Dat weekend zijn we op restaurant geweest want dat was toch al eventjes geleden :D. Dit keer hadden we gekozen voor Hotpot. Dit is een Chinees restaurant waar je soep kan eten. In deze soep doe je dan groenten, vis, vlees, noedels en alle andere dingen die je lekker vind. Wij hadden gekozen voor 3 verschillende soepen. Dat ziet er zo uit:

 Heeel lekker!!!
Ook mocht in dat weekend nog een brief openmaken van mijn vriendinnen want het was Halfvasten. Heel jammer dat ik dit moet missen maar hun brief maakte dit toch een beetje goed!
De opdracht mij verkleden in mijn mooiste carnavals outfit heb ik nog niet kunnen uitvoeren.
Deze foto zat ook nog bij de brief, deze is vorig jaar genomen tijdens Halfvasten.

9 maart was het dan zover, bij de eerste stageplaats moesten we al afscheid nemen. Bij stichting buurtontwikkeling hadden we een intensieve stage periode van 5 weken erop zitten. Omdat we met de kinderen buiten huiswerk begeleiding ook spelletjes speelde hadden we met hun echt een band. dit maakte het afscheid harder. We kregen van de kinderen veel tekeningen die ik zeker meeneem naar België. De tekeningen hieronder zijn gemaakt door Shamon en Tarasha.
 Omdat ze een paar weken geleden ons een spel van hun hadden geleerd wouden wij nu hetzelfde doen. We hebben met flessen kubb na gemaakt.



Ze waren heel enthousiast en konden het ook best goed :). Daarna hebben we nog in de speeltuin gespeeld en gespringtouwd (dit is niet echt een woord maar jullie snappen wat ik bedoel :D)






Als jullie de foto's zien snappen jullie misschien waarom afscheid nemen hier zo moeilijk is. Maar we zeggen geen vaarwel maar tot ziens want we hebben de kinderen beloofd dat we zeker nog eens terug komen om met hun te spelen :).

Toen was ook het grote moment aangebroken om onze eerste cheque uit te reiken.
Hiervoor willen wij al de mensen die onze actie's op een of andere manier gesteund hebben van harte bedanken. Zonder jullie was het geven van deze cheque onmogelijk!
Wij geven aan de stichting buurtontwikkeling €200. Ze gaan deze investeren in de speeltuin die voor alle kinderen van de buurt is, zo moeten kinderen niet op straat spelen en zo kunnen ze in de gaten worden gehouden door zuster Jetty.

Zuster Jetty nodigt ons ook de dag voor we terug naar huis vertrekken uit voor een BBQ met de kinderen om ons te bedanken voor de stage en de schenking.

Van de ene zotte stoot vielen we in de andere. Dat weekend 12 maart was er een loopwedstrijd voor het goede doel, dus wij deden natuurlijk mee. Eén van mijn mede suri's, Jelle is zelfs 2de geëindigd.
Een hele leuke ervaring om mee te doen.


Achteraf waren er natuurlijk ijsjes :D.

Zondag hadden we eigenlijk het plan om naar het stand te gaan, maar zaterdag zagen we dat de weersvoorspellingen niet goed waren. dit hebben we daarom maar een week uitgesteld. Dus zijn we zaterdag avond uit geweest naar de Tequila.

Deze gekke, rare, onozele, fantastische, lieve, grappige, zotte mensen zijn MIJN SURI FAMILIE! Ik zou dit avontuur niet zonder hen willen beleven! Hier in huis is het nooit stil en iedereen is er voor elkaar een geweldige sfeer!!! Voor degene die De Mol kijken wij denken/weten dat Gilles de mol is!!! wij zijn ook helemaal in de ban van De Mol!!! Dit met hilarische situatie's tot gevolg :D.

Vandaag is het de voorlaatste dag stage op de Openbare Nijverheidsschool. Ondanks de vaak uitdagende klasgroepen ga ik de stage hier toch echt wel missen!! Ook vooral mij vak mentor van Nederlands wat een pracht mens is dat toch, mevrouw Dennen. Ze was er van moment 1 voor mij, zij heeft mij echt het gevoel geven dat ik welkom was en me doen thuis voelen. Iets wat niet met geld te betalen is.
Als afscheidscadeau heb ik haar een taal boek Nederlands gegeven. Dit was een boek van Atreyu, ze wou dit van hem over kopen maar ik heb het haar cadeau gegeven. Ze was in tranen toen ze het kreeg.

Tegen haar zeg ik ook niet vaarwel maar tot ziens!

Deze dag werd ik nog maar eens geconfronteerd met de grote culturele verschillen. Een leerling uit mijn klas komt niet meer naar school omdat ze uitgehuwelijkt is. Ze is Hindoestaanse en in deze cultuur is dat zo. Ik denk dat ze hoogstens een jaar of 16 is. Ik vind het moeilijk hiermee om te gaan het is zo verschillend van onze cultuur en wij zijn dit niet gewoon. Vroeger heb ik me hierbij weinig vragen gesteld, maar nu ik de leerling in kwestie zelf ken komt dit hard aan. Ze trouwt deze zondag al en zal niet meer naar school komen. Ze verlaat de school dus zonder diploma. Ik hoop toch voor haar dat ze in haar leven haar dromen kan waar maken.

Dit weekend moeten we voor school weer een aantal documenten online plaatsen dus wordt het weer even hard werken. Zondag gaan we normaal naar het strand. Maandag staat mijn laatste stagedag bij de Openbare Nijverheidsschool op het programma. Dan vieren we hier woensdag Holi Pagwa en vanaf donderdag zijn we voor 4 dagen naar de jungle om Voltzberg en al zijn pracht eens van dichtbij te bekijken!

Zo dat was een hele boterham maar nu zijn jullie weer helemaal op de hoogte van alle avonturen die ik hier mee maak!!! En voor wie het nog niet weet het is nog maar 36 dagen voor ik terug kom dus het gaat echt heeeeeeel snel! Maar ik geniet er met volle teugen van!!

xxxx Eline en tot snel

Geen opmerkingen:

Een reactie posten